Renowacja lakieru, czyli tak zwana korekta lakieru jest jedną z najczęściej wybieranych usług przez klientów, w zakresie car detailingu. Polega ona na usunięciu rys z lakieru oraz wygładzeniu do osiągnięcia pożądanego efektu. Od tradycyjnego polerowania różni się przede wszystkim długością trwania samego procesu, a także jakością osiąganych efektów.

Korekta lakieru jako wieloetapowy proces

Korekta lakieru ma doprowadzić finalnie do osiągnięcia maksymalnie połyskliwej i gładkiej powierzchni. Początkowo auto podlega szczegółowemu myciu, zarówno chemicznemu, jak i mechanicznemu. Prowadzony jest wówczas eta przygotowawczy, na którego składać się może aż 10 – etapowe mycie lakieru. Po skończeniu mycia przechodzi się do oględzin i kategoryzacji znajdujących się uszkodzeń. Po badaniu miernikiem następuje dobór systemu polerskiego (tak aby usunąć wystarczającą i niedużą ilość powłoki lakierniczej i zachować trwałość lakieru). Po usunięciu defektów prowadzi się do zmaksymalizowania błysku lakieru, poprzez etapy wykańczające. Potrzebne jest wówczas odpowiednie oświetlenie inspekcyjne i powierzchnia znacznie odtłuszczona (pasty polerskie pokrywają niedoskonałości, które mogą pojawić się po pewnym czasie). Po skończeniu wieloetapowego wyjaławiania lakieru rozpoczyna się zabezpieczanie lakieru, np. powłoką ceramiczną. W tym celu można również użyć wosku, hybrydy, czy polimeru.

Najpopularniejsze oferty renowacji lakieru

Wśród usług renowacji lakieru, które cieszą się największym zainteresowaniem są przede wszystkim:

  • odświeżanie (nabłyszczanie i usuwanie hologramów – nie usunie dużych zarysowań, dedykowane do aut z delikatnie uszkodzonym / zmatowionym lakierem, z usługi tej korzystają często osoby sprzedające auto- przed sprzedażą, auta zabezpieczane są głównie woskiem),
  • korekty standardowe ( najczęściej wybierane, usunięcie trwałe kolistych swirli i prostych zarysowań, lakier odzyskuje nowy wygląd, a kolor głębię, przywraca się lustrzane odbicie, korekta może potrwać 2 – 4 dni, najczęściej zabezpiecza się samochód powłoką ceramiczną),
  • korekty premium (najdroższe z korekt, polega na usunięciu nawet do 99 procent zarysowań na aucie, lakier staje się maksymalnie lustrzany, usuwa wszystkie zarysowania koliste, proste, uzyskuje się efekt lepszy niż fabryczny, usługa trwa około 3 dni)

Aby usunąć małe, proste rysy można zdecydować się na najprostszą i najkrócej trwającą korektę . Usunięte wówczas mogą zostać pozostałości po owadach, przetarcia parkingowe, wżery organiczne (po sokach drzew, ptasich odchodach).  Usługa tak trwa zazwyczaj od 1 do 3 godzin. Kosztuje do 100 zł.