Transport lotniczy

Czy Toyota Camry 2021 jest niezawodna?

Czy Toyota Camry 2021 jest niezawodna?

Sie 16, 2021

Jeśli szukasz nowego sedana, trudno jest pokonać to, co ma do zaoferowania nowa Toyota Camry 2021. Ten samochód jest skromnie wyceniony, pełen funkcji i zdobył dość wysokie oceny pod względem bezpieczeństwa. Ale czy możesz liczyć na to, że Toyota Camry 2021 będzie również niezawodna? Dowiedzmy się.

Trudno przebić to, co ma do zaoferowania Toyota Camry 2021

Otwórz maskę tegorocznej Camry, a znajdziesz jeden z dwóch silników. Albo 2,5-litrowy silnik, albo 3,5-litrowy silnik V6. Tegoroczną Camry można również kupić z oszczędnym hybrydowym układem napędowym, dzięki któremu będziesz regularnie przechodził obok stacji benzynowych.

Toyota Camry oferuje również wiele funkcji. Tegoroczny model jest standardowo wyposażony w ekran dotykowy, który obsługuje Apple CarPlay, Android Auto i technologię głośnomówiącą Bluetooth. Jest również dostępny z WiFi Connect, bezprzewodowym ładowaniem smartfonów i Amazon Alexa.

A jeśli chodzi o bezpieczeństwo? Toyota Camry nie idzie na żadne kompromisy. Jest standardowo wyposażony w wiele funkcji wspomagających kierowcę i został uznany przez IIHS jako Top Safety Pick+.

Wydajność i napęd

Toyota twierdzi, że Camry został „dostrojony do Europy”. W rzeczywistości jednak Camry nadal sprawia wrażenie samochodu zaprojektowanego do jazdy, a nie na zakrętach. Układ kierowniczy reaguje płynnie i liniowo, ale miękkie zawieszenie i odpowiednie pochylenie nadwozia przypominają, że nie jest to rywal BMW serii 3.

Zaletą miękkiego zawieszenia jest oczywiście zwiększona podatność, a Camry dobrze radzi sobie z wybojami. Jest jednak tak miękki, że samochód ma tendencję do kołysania się po pokonywaniu niedoskonałości nawierzchni, a odczucie to nasila się tylko wraz z prędkością, także na autostradzie.

Na nierównych odcinkach autostrady jest też sporo hałasu, ale co bardziej pozytywne, hałas wiatru jest dobrze kontrolowany. W mieście słychać bardzo niewiele z silnika, co jest wspomagane przez zdolność Camry do częstego zasilania wyłącznie energią elektryczną w ruchu ulicznym, ale jednostka o pojemności 2,5 litra jest połączona z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), co daje tendencję aby silnik zaczął gorączkowo obracać się, gdy zażądasz pełnego przyspieszenia. A przy niższym momencie obrotowym – aby bez trudu pociągnąć Cię z niskich obrotów, jak zrobi to większość rywali z silnikami wysokoprężnymi – tak wysokie obroty są normą podczas wyprzedzania na drogach krajowych lub wjeżdżania na szybko płynące autostrady.

Skrzynia biegów ma tryb „ręczny”, który można wybrać, przewracając na bok przełącznik automatycznej skrzyni biegów, ale w użyciu uznaliśmy go za nieprzekonujący. Nawet jeśli sam wybierzesz niższy „bieg”, samochód nie utrzyma się na nim długo. W rzeczywistości zalecamy bardziej zrelaksowane podejście, wybierając tryb „Eco”. Pozwala to samochodowi na żeglowanie z wyłączonym silnikiem w celu zaoszczędzenia paliwa, co również pomaga utrzymać jak najcichsze wnętrze.

Układ wnętrza, dopasowanie i wykończenie

Nie można zaprzeczyć, że wnętrze Camry jest bardziej solidne niż Forda Mondeo i Vauxhalla Insignia Grand Sport.

Owszem, we wnętrzu porozrzucane są miękkie w dotyku materiały, ale jest też sporo twardszych powierzchni. Wstawki na desce rozdzielczej wyróżniały się.

Samochód jest również wyposażony w mały 7-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy. Camry jest wyposażona w nawigację satelitarną, radio DAB, Bluetooth i gniazdo USB, ale nie można zintegrować smartfona z Apple CarPlay lub Android Auto. Modele Excel mają tackę do bezprzewodowego ładowania telefonu umieszczoną przed dźwignią zmiany biegów.

Widoczność z przodu i z tyłu jest imponująca, a nawet podstawowe modele Design są wyposażone w przednie i tylne czujniki parkowania, z najwyższej klasy wykończeniem Excel z kamerą cofania.

Podsumowanie

Koszty eksploatacji są prawdopodobnie najsilniejszą stroną Camry. Imponująca jest też ekonomia. Hybrydy są szczególnie wydajne w mieście, gdy maksymalizują pracę na napędzie elektrycznym.

Niezależnie od tego, jaki rodzaj wykończenia wybierzesz, poziomy wyposażenia są wysokie; nawet podstawowe modele Design są wyposażone w dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i zapłon oraz automatyczne światła i wycieraczki, aby uzupełnić długą listę funkcji informacyjno-rozrywkowych i poprawiających widoczność, o których już wspominaliśmy.

Biorąc jednak pod uwagę niewielką różnicę w cenie, zalecamy przejście na wersję Excel ze światłami przeciwmgielnymi LED, monitorowaniem martwego pola, ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu, bezprzewodowym ładowaniem smartfona i pomocą przy zmianie pasa ruchu.

Wszystkie modele są jednak wyposażone w mnóstwo sprzętu bezpieczeństwa, w tym automatyczne hamowanie awaryjne (AEB) z wykrywaniem pieszych, pomoc w utrzymywaniu pasa ruchu i adaptacyjny tempomat.