PLL LOT poleci do Radomia w formule ACMI?

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że PLL LOT zdecydował o uruchomieniu bezpośrednich lotów do Radomia. Od 1 lipca samoloty z logo narodowego przewoźnika prawdopodobnie będą codziennie operować pomiędzy Lotniskiem Chopina a portem lotniczym na radomskim Sadkowie (RDO). To kolejny krok- po styczniowym uruchomieniu nowych rejsów długodystansowych oraz europejskich- na drodze odbudowy siatki połączeń i umocnienia pozycji LOT na lotniczej mapie Polski, Europy i świata.

Loty do i z Radomia są rozwinięciem usług Bus&Fly, które w przypadku połączeń z Radomiem nie zapewniały naszym pasażerom najwyższych standardów podróży. Ponieważ LOT jako lider wśród polskich przewoźników przykłada do tego ogromną wagę, do czasu zakończenia przebudowy całej trasy 7 pomiędzy Warszawą i Radomiem oraz wybudowania południowej obwodnicy stolicy podjęliśmy decyzję o zamianie połączeń z drogowych na lotnicze– mówi przedstawiciel przewoźnika. Wszystko po to, aby nie narażać pasażerów na tkwienie w korkach na arteriach wlotowych do Warszawy. Doskonale zdajemy sobie sprawę ze skali dotychczasowych utrudnień i za wszelką cenę chcemy tego uniknąć w przyszłości”– dodaje nasz rozmówca.

LFA-SP-LFBPodstawą funkcjonowania nowej usługi ma być jej elastyczność, a także atrakcyjna cena. Dlatego LOT do obsługi rotacji WAW – RDO – WAW będzie prawdopodobnie używał samolotów, na których szkolą się adepci lotnictwa z LOT Flight Academy (LFA). Samoloty mają być wykorzystywane w formule ACMI, czyli razem z załogą, którą stanowić będą kursanci LFA. Początkowo loty będą wykonywane samolotami Tecnam P2008JC, które zabierają na pokład 1 pasażera. Jak twierdzi nasz rozmówca, takie oferowanie powinno w zupełności zaspokoić popyt na usługę wśród radomskich pasażerów. Pionierskim posunięciem będzie możliwość rezerwacji przelotu poprzez wysłanie wiadomości SMS bezpośrednio do dyżurującego pilota-kursanta LOT Flight Academy. Dzięki temu samolot wyląduje na radomskim lotnisku maksymalnie w czasie 60 minut od wysłania zlecenia. W treści wystarczy podać numer rezerwacji na przelot z Warszawy celem weryfikacji danych pasażera. Zwrotnie pasażer otrzyma sms z podaną dokładną godziną odlotu. Mając na uwadze ruch pasażerski na radomskim lotnisku przewoźnik zaleca stawienie się do odprawy pasażerskiej 5 minut przed planowanym odlotem.

Świadczenie nowatorskich usług dla PLL LOT to bardzo dobra okazja do zbudowania nalotu przez naszych studentów– cieszy się pracownik LOT Flight Academy. Dzięki temu będą mogli w znacznie krótszym czasie osiągnąć odpowiednią liczbę godzin w powietrzu, niezbędną do zdobycia licencji kolejnego szczebla. Kursanci przejdą również podstawowy kurs cabin crew. Wszystko po to, żeby w trakcie lotu mogli bez problemów podać pasażerom napoje i batoniki. Wierzymy, że pasażerowie docenią komfort podróży oraz zapał do pracy naszych młodych adeptów lotnictwa„.

Pojawienie się w Radomiu kolejnego przewoźnika pozwala również zarządowi portu patrzeć w przyszłość z dużym optymizmem.

Port Lotniczy Radom nie spoczywa na laurach– te słowa pani Prezes Zarządu radomskiego lotniska, Doroty Sidorko, przytacza nam osoba blisko związana z kierownictwem lotniska Dlatego z wielką radością przyjęliśmy decyzję LOT o otwarciu nowego kierunku do tak perspektywicznego portu, jakim niewątpliwie jest Radom. Dogłębne analizy jednoznacznie wskazują, że dzięki współpracy z LOT w Radomiu może odprawiać się nawet 1000 pasażerów rocznie. Jesteśmy przekonani, że od teraz o naszym lotnisku będzie się mówić tylko w kategoriach sukcesu”- nie kryje dumy anonimowy informator.

Z kolei pracownicy działu operacyjnego z niecierpliwością czekają na pierwszy szczyt napływu pasażerów, który powinien zdarzyć się w okolicy Bożego Narodzenia.

Jesteśmy gotowi zarówno od strony logistycznej, jak i sprzętowej do obsługi wzmożonego ruchu. Nasz partner LOT w razie potrzeby jest w stanie podstawić samolot Tecnam P2006T, który może zabrać na pokład nawet 3 pasażerów!!! To pokazuje jak wiele, jako lotnisko, obiecujemy sobie po współpracy z LOT„- dodaje podekscytowany pracownik handlingu.

LFA-SP-LFA

Ceny na przelot będą wynosić się od 9,90 PLN brutto w jedną stronę– taryfa dotyczy lotu Tecnamem P2008JC. Zakup biletu bezpośrednio u pilota. Pasażer powinien mieć przy sobie odliczoną kwotę, ponieważ pilot nie będzie wydawał reszty.

Przedmiotem ustaleń pozostaje jeszcze uruchomienie usługi dodatkowej „powiedz pilotowi jaka jest Twoja ulubiona trasa a nią poleci”, która pozwoli na wskazanie przez pasażera 2 lub 3 check-pointów nad którymi przeleci samolot. Prawdopodobnie chęć skorzystania z tej usługi będzie wymagała zgłoszenia 7 dni wcześniej, gdyż będzie się to wiązać z koniecznością zapewnienia bardziej doświadczonego pilota (licencja CPL+MEP+IR). W pierwszej fazie piloci-kursanci powinni potrafić dolecieć tylko z punktu A do punktu B. Jednak to na razie pieśń przyszłości i pasażerowie mogą być pewni, że pilotów-kursantów do obsługi bieżących rezerwacji nie zabraknie.

Zdjęcia udostępnił Tomasz Brdąkała. Dzięki :)

 

Informacja była oczywiście Prima Aprilisowym żartem, w który mam nadzieję nikt nie uwierzył :)