Michelin dostarcza opony Radial NZG Technology do Airbus A350-900

opony MICHELIN Air X_3Opony MICHELIN Radial NZG Technology zostały wybrane jako wyposażenie najnowszego samolotu pasażerskiego Airbus A350-900. Pierwszy egzemplarz tej maszyny trafił do linii lotniczych Qatar Airways.

W porównaniu z innymi modelami ogumienia radialnego nowa opona Michelin wykonana w technologii Radial NZG charakteryzuje się mniejszą wagą oraz większą trwałością. Pozwala bowiem na wykonanie do 30% więcej lądowań bez wymiany, a także jest bardziej odporna na uszkodzenia przez przedmioty mogące znajdować się na pasie startowym. Te cechy zmniejszają liczbę nieplanowanych napraw i zwiększają nośność opony. Komplet 8 opon MICHELIN Radial NZG Technology ma taką nośność jak 9 standardowych opon radialnych.

Firmy Michelin i Airbus wspólnie pracowały nad projektem tego samolotu. Naszym celem było zapewnienie innowacji w zakresie bezpieczeństwa, a także obniżenia kosztów użytkowania – mówi Frank Moreau, prezes Michelin Aircraft Tire.

opony MICHELIN Air X_1Nowy model samolotu A350 XWB, który cechuje poszerzony kadłub (Xtra Wide Body), wyznacza nowe standardy podróżowania i efektywności w swojej klasie. 70% elementów nowego Airbusa zostało wykonanych z materiałów o niskiej masie. Są to m.in. tytan, stopy aluminium, a także materiały kompozytowe stanowiące 53% masy maszyny, z których zbudowano główne kadłub i skrzydła. Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwoliło na zmniejszenie całkowitej masy samolotu i tym samym obniżenie zużycia paliwa o 25%. Pierwszy lot z pasażerami wykonano w połowie grudnia 2014 r. na trasie z Tuluzy we Francji do Doha w Katarze. Wiodące linie lotnicze z całego świata złożyły już w sumie kilkaset zamówień na ten samolot.

Doświadczenie Michelin w produkcji opon radialnych dla samolotów sięga 1981 roku. Przy projektowaniu i wytwarzaniu ogumienia firma ściśle współpracuje z przedstawicielami sektora lotniczego i aktualnie jest dostawcą opon pierwszego wyposażenia wielu modeli.